onsdag 4. november 2009

best, best, best! Jeeeeeg!

best i klassen ja i engelsk IGJEN. Og denne gangen var det gramatikk. Jeg fikk en solid 9er, mens hun som var nest best fikk 8+. Timen foer fikk jeg tier i muntlig, og timen foer der igjen fikk jeg 9 eller 10 i muntlig. Det er i engelsk. I fransk faar jeg ikke tilbake proevene, for at laereren mener at det ikke er noe vits, i og med at de ikke er bedre enn 1 uansett, aa jeg blir saa glad naar hun viser forstaaelse for at jeg har vaert her i 2 mnd og har viktigere ting aa tenke paa enn aa laere meg fransk..(!) forhaapentligvis er jeg snart ferdi med henne. Krysser i alle fall fingrene for det.
i og med at dette har startet saa bra me aa bli et skoleinnlegg, fortsetter jeg litt til.
i dag hjalp jeg Sara og Giulia i klassen med engelsk, og jeg maatte forklare de hva "foreign language" var, hvordan man skriver "world", hvordan man skriver "leave" og mye annet. og etter jeg hadde forklart hvordan man skriver world, fikk jeg sporsmaal. World er mondo, ja?
riktig!

ellers saa har jeg vaert paa halloweenfest i Rieti, noe som var ganske kult. Fikk ogsaa sett den lille byen til Linn, og hun bor jo virkelig i en by. De har to smaae kiosker, legekontor og postkasse. Saa at hun snakker om at hun bor oede skjoenner jeg ingenting av. hun har jo mere enn 3 naboer!

i dag skal jeg moete Dria(lokalkontakten) for deretter aa faa vist meg fram for folk i afs, jeg er fortsatt like PR-kaat, for tilslutt aa dra paa kino med Margherita for aa se en film med Meryl Streep pa italiensk uten engelsk tekst!
snakkes godtfolk!

foresten, se denne mannen her. Han fikk jeg filmet paa sjokoladefestivalen i Perugia.
klarte ikke aa dy meg.

5 kommentarer:

  1. blitt skikkeli nerd du da :)
    spørs om æ miste titteln når du kjæm tebake :)
    men du må kos dæ videre, så snakkes vi forhåpentlivis snart :-)

    SvarSlett
  2. dette er en hilsen fra moromor og bestefar. De skriver til deg senere. Klem fra tante Randi

    SvarSlett
  3. Du er heldig Marie, som har en vertsmor som virker kjempekoselig. Kos dere på kinoen. Flott at du kan bidra i klassen. Engelsk er vel kanskje like vanskelig for dem, som fransken er for deg.
    Erik Hamren blir landslagstrener i Sverige, men blir her en god stund enda.Bra for han, selv om det er stusselig for Rosenborg Stor klem fra mamma

    SvarSlett
  4. Hei Marie,
    Høres ut som du klarer deg bra, både på skolen og ellers :-) Kjempefin erfaring å ha med seg dette. NB!Jeg har nettopp sendt deg en mail.
    Mange klemmer fra tante Ann-Karin

    SvarSlett

trivelige kommentarer