søndag 29. november 2009

Hei!
Naa begynner ting aa bli bedre, har vaert litt stilt paa bloggen i d siste. har rett og slett vaert veldig sliten og har savnet Norge.
det er mer slitsomt enn man skal tro og smile fra kinn til kinn hver gang noen snakker, for saa aa vri hjernen i tanker om hva det kan bety, for saa aa fortsette hjernevriingen for aa finne ut et svar til vitsen/fortelling/spoersmalet som ble stilt/sagt et minutt tidligere.
Men har faatt sovvet ganske mye naa, har faktisk faatt ny rekord og, 36 timer!
I forrige uke skjedde det ikke saa mye, bortsett fra at jeg moette Margherita paa doen paa skolen og hun stod med hodet i vasken for aa vaske bort blekket hun hadde faatt pa tunga etter aa ha tygd sund ei penn, vil si at smaating som det lyser opp fransktimene paa skolen. Det er heller ikke tilfeldig at jeg valgte fransktimen for aa gaa paa do og kjoepe kaffe. en ting jeg liker med fransklaereren er at vi ikke har lov til aa drikke kaffe inne i klasserommet, da maa vi dessverre drikke den opp utenfor.
ohh! foresten, siden Lisbeth Andresen (Raadgiver) er en knupp, slipper jeg aa ha fransk og historie her og kanskje ogsaa lover!:D
Og siden jeg er saa snill og soet, skal ikke lokalkontakten min nekte meg det heller, selv om hun egentlig ikke vil at jeg skal ha en egen timeplan.

Ellers saa var jeg i Roma i gaar med Vilma, ei finsk jente som bor i Roma. Vi var turister for en dag, g gikk rundt med kart og camera. Vi saa Colosseo, Piazza di spagna og fontana di trevi. jeg tror kanskje jeg hadde litt for store forhaapninger til atraksjonene, saa ble litt skuffet. men herregud, det var fortsatt fint.
i fontana di Trevi kastet jeg en mynt, men i og med at Vilma skulle ta bilde, var jeg saa konsentrert om aa smile at jeg glemte aa oenske meg noe, doh.
i neste uke er jeg ferdig med et italienskkurs, noe som egentlig er litt trist, i og med at jeg etter det kanskje ikke moeter Elisa (laereren) saa ofte..
i dag skal jeg prove aa kjoepe meg internett, saa kansje det blir mere oppdatering framover:)
haaper dere koser dere paa julegrantenning i dag, folkens:)

4 kommentarer:

  1. Herlig med et blogginnlegg igjen nå. Blir vel godt med mindre fag tenker jeg, håper du har det bra !
    Joakim :-)

    SvarSlett
  2. blir vel godt å slipp fransk for dæ ja, ingen av oss som valgt fransk fra begynnelsa av har likt fransk helt nei ;D

    Artig å hør at fortsatt bare småting kan få dæ i god stemning enno :)

    håpe du har det bra no og fremover!
    Hils hu der Margherita å si at det ikke e så veldig lurt å tygg på penne.

    Hilsen Kristian :D

    SvarSlett
  3. Godt og se at du har det bedre, søster!

    Enig med Kristian, å tygge penner er ikke særlig lurt...

    Ha ei flott uke og kos deg i den siste timen. Du får ta med pepperkake og invitere henne på kafè (barrista?) en ettermiddag i ny og ned i tiden fremover da vettu. :)

    Var på universitetsplassen å så på juletretenninga i går. Ikke det samme som på Heimdal, men koselig uansett.

    Klem

    SvarSlett
  4. Flott at du er i form igjen.Ikke rart om du er sliten etter en hektisk høst med mye ny lærdom. Både spræklig og kulturelt. Det blir nok lettere nå når du er blitt mer stødig i italiensk. Tøft, jenta mi.
    Klem mamma

    SvarSlett

trivelige kommentarer