torsdag 12. november 2009

Hei igjen!
jeg har skrevet ferdig et blogginlegg paa pcen i huset, som jeg hadde planer om aa legge inn paa minnepenn, legge til bilder og kanskje til og med en liten videosnutt. aa saa da vet dere. Pcen staar paa kanten av skrivebordet paa rommet mitt. Minnepenna ligger oppaa dagboka mi, og jeg sitter her paa biblioteket i byen, og maa skrive paa nytt. Men i stede for aa skrive det jeg husker fra det egentlige innlegget. har jeg bestemt meg for aa skrive om blonde italienere. For noen dager siden gikk jeg forbi en frisoersallong og saa en plakat hvor det sto: vi kan gjoere deg typisk italiensk, og under var det et bilde avv ei dame med lyst blondt haar...
da begynte jeg aa undre, er ikke blondt haar typisk skandinavisk? er ikke blondt haar det positive vi faar igjen for aa slite oss gjennom kalde aarstider? saa skal liksom italienerene ta det fra oss?!
nei, huff. Det er faktisk veldig mange som desperat farger haaret sitt blondt her og, veldig desperat.
Og til slutt, kan dere tenke dere at jeg faktisk er flink til aa tegne her nede? paa skolen er jeg saa flink at jeg faar byttet til meg slik at andre skriver for meg, og jeg tegner for dem.. win win situation!
i gaar spurte en gutt i klassen laereren: come si dice surpresa in inglese?
altsaa. hvordan sier du overaskelse (surpresa) paa engelsk?
men, jada, saa.

Da baers det snart til italienskkurs. senere skal jeg kanskje begynne paa et kurs for aa skrive italiensk litteratur ogsaa. saa spraakkurs nr 3..
vurderer ogsaa aa begynne paa latinamerikansk dansekurs ogsaa:)
men vi snakkes folkens, saa skal jeg proeve aa huske bilder og det egentlige blogginlegget neste gang!

1 kommentar:

  1. ikke typisk dæ i det hele tatt :)

    meld når du ska på skype neste gang da ! <3

    SvarSlett

trivelige kommentarer