fredag 13. november 2009

Det har tordnet her naa, og her oppe paa fjellet mitt hoerer jeg at det gaar over hele byen. Det er ikke rart jeg foeler meg som Tor med hammeren naar jeg staar og glor ut av vinduet. Kanskje litt hoeyt og sammenligne meg med en gammel norroen Gud. Men jeg foeler meg ganske sjef her oppe.
Jeg ser ogsaa ned paa skodda fra rommet mitt. Ellers saa har jeg mistet bussen en gang til, og faatt en ny sightsingrunde i umbria. I og med at Montefranco ikke er verdens navle, saa gaar bussen gjennom alle smaalandsbyene i naerheten foer den stopper 5 km unna huset mitt, heldigvis er det slik bare hvis jeg mister den foerste som gaar om ettermidagen. Og paa onsdagen maatte jeg spoerre engelsklaereren om jeg kunne faa en annen type lekse slik at jeg slapp aa lese om slanger. For aa si det saann, saa foelte jeg meg stoerre da jeg hoerte paa at det tordnet, men det ordnet seg, jeg slapp aa gjoere lekser, og hun skulle huske paa den lille (freakie) slangeskrekken min til senere.
I neste uke skal jeg bli intervjuet av skoleavisa, for deretter aa kanskje komme paa forsiden! Ohoi, det er deilig aa vaere norsk i utlandet.
Men, fransklaereren er noe for seg selv, hun har naa sagt at hun kan godt gi meg en 1er hvis jeg trenger karakter for aa faa aaret godkjent for skolen i Norge! Krysser fingrene for at jeg misforstod den.


der var det riktige blogginnlegget, og blogginnleggene blir bare mer og mer stakato desto lengre jeg er her!

2 kommentarer:

  1. Høres ut som om du koser deg på fjellet ditt. :) Var ute med Ellen i går. Søskenbarnet hennes er også ute med AFS i italia. Nora fra oslo?

    Gleder meg til oppdateringer. Særlig med tanke på fransklæreren. Hihi ;)

    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Nora ja, veit kaem hu e, men e itj helt sikker paa kor hu e;)
    rundt Milano kanskje?

    fransklaereren ska ae skriv bok om naar ae sjaem hjem..;P

    stortrives fortsatt paa fjellet mitt. no har d gaatt opp for mae at ae bor paa landet aa, ikke bare oede. spist skinke av grisen t dem som bor under oss i gaar;)

    SvarSlett

trivelige kommentarer