tirsdag 22. september 2009

TURIST


alt er fortsatt bra:)
jeg har hatt to turistepisoder de siste dagene..

den forste kom da vi kjorte til en pizzeria i terni.

jeg hadde sett mange skilt der det stod "senso unico" paa flere dager paa rad og jeg tenkte, hva kan det vaere, jeg har aldri hort om en ting eller plass i terni som het det, men jeg vile jo se det, siden det var saa kjent. saa jeg spurte Gaia, en venn av meg som var i danmark for to aar siden, om hva senso unico var, om det var en spesiell gate eller bygning eller hva det naa var.

jeg fikk svaret, senso unico betyr enveiskjoring..



den andre episoden kom i dag, jeg skulle paa do etter skolen, og jeg dro til en handicapdo( vanlig do paa skolene er ekle) aa naar jeg skulle trekke opp dro jeg i en snor, ved doen.. da gikk det plutselig en alarm i hele forste etasjen, snora bruker handikappede hvis de har problemer, saa det kom ei vaskedame og lurte paa om alt var bra..



jadda, nordmann i utlandet..



deg gikk ogsa hele 9 dager for jeg klarte aa knuse noe, saa ja, jeg er fortsatt den gode gamle Marie:)

6 kommentarer:

  1. Ey, kommentarting jo!

    Hahaha, bra jobba :D

    SvarSlett
  2. hahaha, typisk dæ marie:D

    kos dæ videre, smarta:) hele 9 daga e impressive!

    - Quynh

    SvarSlett
  3. HAHAH. Æ flira høyt da æ læst det der, søster. Skulle gjerne vært flue på veggen da du skull forklar på italiensk te hu vaskedama koffor du hadd trekt i den snora. HAHAHA :)

    klem Tonje

    SvarSlett
  4. endeli kan vi kommenter :)

    haha marie, dritbra !

    glede mæ te å les neste innlegg ;)

    Marte

    SvarSlett
  5. supert Marie hohoh :- pp

    SvarSlett
  6. Da fant jeg endelig kommentarfeltet. Godt å se at du har det bra. Glad i deg. Mamma

    SvarSlett

trivelige kommentarer