lørdag 2. januar 2010

Heihei!
Og godt nyttår. Her går ting bra. Den 25. desember var jeg først på julelunsj hos filosofilæreren min, for så å dra på tidenes kuleste gosphelkonsert, for så å spise middag til Anna, ei veninne av Margherita.
Den 29. desember var det julefest med noen andre afsere, festen var her i Terni. Vi fikk også møte noen av de som skal på utveksling neste år, der 2 personer hadde valgt Norge, men det var ikke førstevalget.
Her i byen min er det foresten et fåtall som er innteresert i Norge, men ALLE elsker Finland.

Ellers så har det jo vært nyttårsaften siden sist. Jeg var i en liten landsby her i nærheten, der noen venner hadde leid et lokale. Jeg lærte dem jenka, og den ble fort populær. Flere ganger ropte de: «nå tar vi den norske dansen, folkens» ellers så sang vi O sole mio, i og med at det er den eneste italiensksangen jeg kan refrenget på.
Ved midnatt så jeg to raketter (!). tidligere spurte jeg om vi hadde noe fyrverkeri, og jeg fikk til svar at vi hadde noe. Det som var «noe» viste seg å være stjerneskudd. Menmen, det var en artig kveld likevel.

No e æ snart 18, folkens!

1 kommentar:

  1. Tror nok at statusen til Norge kommer til å overgå Finland etter dette året. Sett på litt Shania Twain og vis dem litt Linedance neste gang vettu. Kos deg videre med "Annerledesåret ditt"! Klem fra Pappa!

    SvarSlett

trivelige kommentarer