fredag 25. juni 2010






På Mandagen hadde Ambra bursdag, så på kvelden dro vi på restaurant for å feire den 55 år gamle jubilanten. Claudia og Michele kom også, så vi var samlet hele storfamilien. Noen andre studenter dro til Toscana, mens jeg dro etter morgenen etterpå. Jeg møtte dem i Firenze. Der så vi 1 kirke, den kjente bru/bydelen og piazza della signoria, der det er forskjellige skulpturer, for eksempel en kopi av "david".
Etterpå dro vi til Pisa, for å se det skjeve tårnet i pisa. og vi fikk tatt diverse bilder. etterpå dro vi til en fin liten toscansk landsby, hvor tanta til ei frivillig hadde en agriturisme. Dagen etterpå dro vi på stranda, egentlig skulle vi til Sienna, men togbillettene kostet for mye. så det ble solings å badings i stede. i og med at jeg tror på det at solkrem ikke trengs, for at hvis du blir rød først, blir du brunere etterpå endte det opp med at jeg ble knallrød på baksiden av lårene, rumpa å ryggen. å selvfølgelig hadde jeg en liten bikinidel, så hele rompa er nå fin og rød. Men da jeg kom hjem til vertsmor fant hun en krem som hjalp mot rødfargen, så i dag er ryggen nesten brun..! i dag har jeg ikke gjort stort. jeg sov til kl 1...
i går kom min ex-vertssøster hjem, så jeg skal møte henne i dag eller i morgen.

jeg har også fått en kjøkkengjenstand til å fly, for her i Italia, bruker de en bolle som du snurrer rundt til å tørke bort vannet fra salaten. og hvis du snurrer den fort, for så å slippe taket kan den faktisk klare å fly av seg selv. det skjedde med meg, og toppen av salatsnurreren fløy over stekepanna hvos vi stekte kjøtt!:)
om 2 uker er jeg på gardermoen og om 2 uker å 1 dag er jeg i trondheim!

jeg har også telt hvor mange kirker jeg har sett innvendig dette året, og det er minst 20. det er de jeg husker..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

trivelige kommentarer